Születési idő: 1971 április 9.
Születési hely: St-Jean-sur-Richelieu, Kanada
Lakhely: Monaco, Monte Carlo
Magasság: 169cm
Súly: 71kg
Hobbi: zene, olvasás, mozi, számítógép, zene (sokféle, de fõleg The Cranberries), görkorcsolya, síelés
Édesapja: Gilles Villeneuve, egykori F-1 pilóta
Pályafutása:
1986. Jim Russel Racing Drivers School (autóversenyző-iskola Kanadában).
1987. Spenard-David Racing School (autóversenyző-iskola Kanadában) egy Formula Ford 2000-rel.
1988. Elindul az olaszországi Alfa túrakocsi bajnokság (AITCC) három futamán.
1989. Az olaszországi Forma-3 sorozatban versenyez egy Reynard-dal.
1990. 14. az olasz Forma-3 bajnokságban, egy Reynard Alfa Romeo 903-mal.
1991. Hatodik az olasz Forma-3 bajnokságban egy Ralt-Alfa Romeo RT35-tel.
1992. Második a japán Forma-3-ban három győzelemmel, a Team Tom Toyota színeiben. Kilencedik a monacói Forma-3 viadalon, harmadik a Player's Ltee de Trois-Rivieres versenyen.
1993. Hét pole pozícióval és öt futamgyőzelemmel harmadik az amerikai Atlantic Series bajnokságban, a Forsythe-Green Racing színeiben. Elnyeri az "Év újonca" címet.
1994. Hatodik az IndyCar sorozatban, miután Elkhart Lake-ben megszerzi első győzelmét, az Indianapolis 500-on pedig második lesz. Mind az IndyCar-ban, mind az Indy 500-on ő kapja az "Év újonca" címet.
1995. A Team Green színeiben megnyeri az IndyCar bajnokságot, miután négy győzelmet és hat pole pozíciót szerez.
Az 1996-os esztendőben debütált a Formula-1-ben, ahol pole pozícióból indulva kis híján megnyerte karrierje első versenyét a királykategóriában
Először végül az Európa Nagydíjon nyert, ezt még három diadal követte Nagy-Britanniában, Magyarországon és Portugáliában. Jacques az utolsó versenyig esélyes volt a világbajnoki cím megszerzésére, azonban az utolsó futamon egy baleset miatt kiállni kényszerült
1997-ben hét alkalommal diadalmaskodott, és ez világbajnoki titulust jelentett számára. A rákövetkezo évben csapata gyengébb motorral kényszerült nekivágni a vb-nek, emiatt esélye sem lehetett a címvédésre, azonban így is a két élcsapat pilótái mögött, 20 ponttal az ötödik helyen végzett az összetettben
1999-ben az Tyrell jogutódjának, a BARnak lett az első számú versenyzője. Nagyra törő várakozásokkal kezdték a szezont, Jacques minél hamarabb szeretett volna újra világbajnoki címért harcolni, azonban a dolgok nem a reményei szerint alakultak, és végül pont nélkül fejezte be a szezont.
2000-ben csapata az erőtlen Supertec-motorokat gyári Honda-hajtómuvekre cserélte, ez pedig több sikert hozott Jacquesnak, aki több alkalommal pontszerzo helyen futott be, csapata pedig az ötödik helyen végzett a konstruktőrök versenyében.
2001-ben hasonlóan gyenge teljesítményt nyújtott, mint a csapattársa, Olivier Panis. Az autó versenyről, versenyre megadta magát.
2002-ben sem lett jobb a helyzet, sőt ha lehet azt mondani akkor még rosszabb. Villeneuve 3, míg Panis 2 pontot tudott összeszedni az egész szezon során úgy, hogy Panis mindőssze 4 versenyt tudott befejezni.
2003-ban már Button lett a csapattársa. Az autó már egy fokkal megbízhatóbb lett, de még mindig nem az igazi.
2004-ben az utolsó néhány versenyen a Renault-val ment, de nem ért el jó eredményt.
2005-ben a Sauberrel nagyon gyenge teljesítményt nyújtott, de 2006-ra kapott még egy lehetőséget a BMW-től, de valószínűleg ez már az utolsó bizonyítási lehetősége. |